Kamers

Over welke kamertypes beschikt het hotel?

  • Standaard kamer
  • Superiorkamer met balkon
  • Familiekamer met stapelbed en balkon
  • Junior suite met sofabed en balkon
  • Familie suite met 2 slaapkamers

Vanaf hoe laat kunnen we op de kamer op de dag van check-in?
Inchecken kan vanaf 15u.

Welke faciliteiten zijn er op de kamer aanwezig?
Elke kamer beschikt over een flatscreen tv, telefoon, gratis wifi, kluis en minikoelkast. In de badkamer is een föhn aanwezig. 

Is het mogelijk om een kinderbed op de kamer te plaatsen?
Absoluut, dat kan je kosteloos aanvragen.

Zijn er mindervalidekamers beschikbaar?
Jazeker. Alle mindervalidekamers beschikken over een brede doorgang en een toegankelijke badkamer.

Hebben jullie ook connecting rooms?
Ja, maar voor je je reservatie maakt, check je best even met het hotel of die kamers beschikbaar zijn.

Worden de kamers dagelijks gepoetst?
Omwille van de coronamaatregelen proberen we zoveel mogelijk het contact te beperken. Het poetsen van de kamers kan aangevraagd worden door een formuliertje in te vullen. 

Zijn er kamers met zeezicht?
De zee kun je van hieruit helaas niet zien. Wel kun je genieten van een prachtig uitzicht op de haven van Zeebrugge.

Zijn er rokerskamers aanwezig?
Al onze kamers zijn rookvrij.

Duurzaamheid

Welke initiatieven nemen wij om duurzamer te ondernemen?

  • Back office: We zetten meer in op digitaliseren, waardoor minder papier verbruikt wordt.
  • Gagdets: Onze gadgets voor goodie bags en welkomstgeschenkjes worden zorgvuldig gekozen met aandacht voor het milieu en duurzaamheid. Voorbeelden zijn herbruikbare drinkflessen, katoenen zakken etc.
  • Hotel: 
    • Wij volgen het Planet 21 programma via Accor voor een duurzame ontwikkeling
    • Plastieke bekers uit badkamer vervangen door glazen
    • Plastiek op ontbijt vermijden
    • Printwerk zoveel mogelijk vermijden door o.a. facturen digitaal te versturen
    • Zo weinig mogelijk single use verpakkingen
    • Afvalverwerking op 4 niveaus (papier/karton, pmd, glas, restafval)
    • Wij proberen met het hele team zo spaarzaam mogelijk om te gaan met water en electriciteit
    • Sinds kort hebben we houten “do not disturb” hangers. Duurzaam, en mooi voor het oog.

Faciliteiten

Welke faciliteiten zijn er op de kamer aanwezig?
Elke kamer beschikt over een flatscreen tv, telefoon, gratis wifi, kluis en minikoelkast. In de badkamer is een föhn aanwezig.

Kan ik roomservice bij jullie bestellen?
In ons hotel is er geen roomservice.

Is er gratis WiFi beschikbaar in het hotel?
In het hotel is er overal gratis WiFi.

Wat zijn de openingsuren van de bar?
De bar is 24/7 geopend. 

Wat zijn de openingsuren voor het zwembad?
Het zwembad is geopend vlak na het ontbijt tot 22u ’s avonds. Als je graag wat eerder zou zwemmen, kan je dat altijd eens vragen aan de receptie.

Is het buitenzwembad verwarmd?
Ja, het zwembad heeft een aangename temperatuur van 27 °C.

In welke periode is het buitenzwembad geopend?
De opening van het buitenzwembad hangt natuurlijk sterk af van het weer. Vaak is het het gunstigst vanaf de paasvakantie tot midden oktober.

Over welke wellnessfaciliteiten beschikken jullie? 
Wij beschikken over een binnenzwembad, hammam en sauna. 

Is de wellness het hele jaar open?
Ja, zowel het binnenzwembad, de sauna als hamman zijn zowel zomer als winter toegankelijk. Er moet wel op voorhand gereserveerd worden.

Is het binnenzwembad verwarmd?
Ja, het zwembad heeft een aangename temperatuur van 27 °C.

Zijn er omkleed- en douchemogelijkheden in de wellness? 
Ja, de wellness beschikt over 2 open douches en enkele omkleedcabines. 

Is de wellness betalend? 
Nee, de wellness is gratis voor gasten. Er moet wel op voorhand gereserveerd worden. 

Is er een fitness? 
Ja ons hotel beschikt over een gloednieuwe uitgeruste fitness.

Zijn er omkleed- en douchemogelijkheden in de fitness? 
Ja, de fitness beschikt over 2 omkleedhokjes met douche en 1 mindervalide omkleedhokje met douche. 

Is de fitness betalend? 
Nee, de fitness is gratis voor gasten. Er moet wel op voorhand gereserveerd worden.

Wat zijn de openingsuren voor de wellness en fitness?
De wellness is open van van 10u00 's morgens tot 22u00 's avonds en de fitness van 8u30 – 22u30. 

Voorzien jullie ook lunchpakketten?
Absoluut. Voor € 15 per pakketje per persoon kan je een lunchpakketje meenemen. Daarin zitten boterhammen, een yoghurt, wat drankjes en een dessertje.

Is er een restaurant aanwezig in het hotel?
Het hotel heeft geen eigen restaurant, maar je kan wel enkele snacks bestellen in onze bar.

Bekijk de kaart

Ontbijt

Kan ik het ontbijt via roomservice bestellen?
Nee, maar je kan wel de dag voordien een formulier afgeven aan de receptie om een ontbijtbox te bestellen. Je kan jouw box de volgende ochtend dan gewoon afhalen aan de bar.

Tussen welke uren kan ik komen ontbijten?
Tijdens de week kan je ontbijten van 6u30 – 10u30. In het weekend kan dat tot 11u.

Hoeveel kost een ontbijt?
Onze hotelgasten en mensen die niet in het hotel logeren kunnen ontbijten aan €21.00 per persoon. Kinderen tot 10 jaar betalen €10.50 en de allerkleinsten tot 3 jaar zijn gratis.

Uit wat bestaat het ontbijt?
Ons ontbijt bestaat uit een assortiment van verschillende broodsoorten, koffiekoeken en pistolets. Een ruime keuze aan kazen, melkproducten en charcuterie. Verschillende soorten yoghurt, fruitsla, stukken fruit, alsook fruitsappen. Muesli repen, cornflakes en granola. Muffins, cheese cake of een ander dessertje. Op ons warm buffet vind je gekookte en roerei, witte bonen in tomatensaus of champignons, spek of ontbijtworstjes. Tot slot heb je aan onze koffiemachine een ruime keuze aan warme dranken.

Is er ook een mogelijkheid tot een grab ‘nd go ontbijt?
Je kan bij ons ook een ontbijtbox bestellen. De dag voordien vul je een formulier in met wat er allemaal in mag. De box kan je dan de volgende ochtend afhalen aan de bar.

Omgeving

Waar is het hotel gelegen?
Het adres van het hotel is Kustlaan 99, Zeebrugge. Daarmee bevindt het hotel zich tussen het strand en de jachthaven van Zeebrugge. Het is ook de ideale uitvalsbasis om een bezoekje te brengen aan naburige steden als Knokke, Blankenberge of Brugge.

Zijn er eetgelegenheden in de buurt?
Er zijn heel wat restaurants in Zeebrugge. Gaande van visrestaurants en frituren tot tapasbars en finedining. Vraag de receptie zeker om een kaartje waar ze allemaal op aangeduid staan.

Wat is de dichtstbijzijnde bankautomaat?
Er zijn in de buurt twee bankautomaten (Fortis & KBC) op zo’n ±150m van het hotel.

Is het hotel makkelijk bereikbaar?
Het hotel is makkelijk bereikbaar met zowel de wagen als het openbaar vervoer. Het hotel ligt dichtbij twee tramhaltes: Zeebrugge Kerk en Zeebrugge Vaart. Het station van Zeebrugge bevindt zich op zo’n 600m (Zeebrugge Dorp). Tijdens vakanties en de weekends stopt de trein aan Zeebrugge strand (1,9 km van het hotel). De Kustlaan bereik je met de wagen makkelijk via de N31 (Brugge).

Wat is de afstand tot het station?
Het station van Zeebrugge bevindt zich op zo’n 600m (Zeebrugge Dorp). Tijdens vakanties en de weekends stopt de trein aan Zeebrugge strand (1,9 km van het hotel).

Waar ligt de dichtstbijzijnde supermarkt?
De dichtstbijzijnste supermarkt is een Carrefour, op zo’n 200m. Iets verder tegenover de kerk is een een buurtsuperette.

Welke toeristische activiteiten liggen er in de buurt van het hotel?

  • Ons hotel ligt op anderhalve kilometer van het strand van Zeebrugge. Vooral in de zomer worden hier tal van activiteiten georganiseerd.
  • Op 4 kilometer van het hotel ligt Sea Life. Deze aquatische dierentuin geeft je een bijzondere kijk in het wonderbaarlijke onderwaterleven van onze oceanen.
  • Ons hotel ligt op een kleine 20 kilometer van het historisch centrum van Brugge.

Kan ik parkeren bij het hotel?
Absoluut. Het hotel beschikt over een buitenparking en een ondergrondse parkeergarage.

Wat is de prijs om te parkeren bij het hotel?
De parking kost €0,90 per uur, waarbij het eerste halfuur gratis is. 

Kan ik parking bij het hotel reserveren?
De parking kan niet gereserveerd worden.

Betaling

Vanaf welke leeftijd zijn kinderen betalend?
Kinderen kunnen gratis mee op de kamer tot 16 jaar. Op voorwaarde dat de kamer groot genoeg is voor een eventueel extra persoon. 

Wat zijn de betalingsmogelijkheden in het hotel?
Je kan in het hotel met cash betalen of met de kaart (Bancontact, Maestro, Visa, Mastercard, American Express).

Kan ik ook een reservatie maken als ik niet over een kredietkaart beschik?
Dat kan, maar omdat we dan geen garantie hebben van de reservatie vragen we om in te checken voor 18 uur ’s avonds. Anders wordt de kamer terug vrijgegeven.

Hoeveel bedraagt de citytaks?
De toeristentaks in Brugge en Zeebrugge bedraagt €4,- per persoon.

Kan ik een factuur krijgen?
Je kan de receptie altijd vragen om een factuur af te printen of door te mailen.

Kan ik een verblijf boeken met een Bongobon?
Dat kan, maar enkel via de website van Bongobon. (www.bongo.be)

Ik heb een cadeaubon van ibis Styles Zeebrugge. Hoe kan ik mijn verblijf boeken?
Reserveren met een cadeaubon kan online via onze website. De code van de cadeaubon kan worden ingevuld in de tweede stap in het boekingsproces.

Kan ik mijn verblijf kosteloos annuleren?
Dat hangt ervan af wat voor soort boeking je gemaakt hebt. Reservaties die op voorhand betaald worden zijn vaak iets goedkoper, maar kunnen niet zomaar geannuleerd worden. Contacteer het hotel als je twijfelt.

Praktisch

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?
Inchecken kan vanaf 15u.

Kan ik online inchecken?
Als je je reservatie via de website van Accor hebt gemaakt, heb je de mogelijkheid online in te checken. Dit is zeker geen verplichting. Inchecken kan je ook gewoon vlot aan onze receptie doen.

Kan ik mijn bagage achterlaten indien ik wat vroeger ben?
De bagage kan je kwijt in onze bagageruimte.

Hoe laat moet ik uitchecken?
Uitchecken kan tot 11u.

Is een late checkout mogelijk?
Mits beschikbaarheid is een late check out mogelijk. Let op, hier kunnen extra kosten aan verbonden zijn. Het supplement voor een late check out bedraagt gewoonlijk € 50.

Wat is de minimum leeftijd om een verblijf bij jullie te boeken?
De minimum leeftijd is 18 jaar. Bij minderjarigen vragen wij een toestemmingsformulier van de ouder of voogd.

Zijn huisdieren toegelaten?
Eén groot huisdier of twee kleine huisdieren zijn toegelaten. 

Wat is de meerprijs voor een huisdier?
Er wordt een supplement van € 15 per nacht aangerekend.

Kan ik parkeren bij het hotel?
Absoluut. Het hotel beschikt over een buitenparking en een ondergrondse parkeergarage.

Wat is de prijs om te parkeren bij het hotel?
De parking kost €0,90 per uur, waarbij het eerste halfuur gratis is. 

Kan ik parking bij het hotel reserveren?
De parking kan niet gereserveerd worden.

Zijn er laadmogelijkheden voor elektrische wagens?
Er zijn verschillende laadpalen aanwezig op onze boven- en ondergrondse parking.

Kan ik mijn fietsen veilig stallen bij het hotel?
Fietsen kunnen veilig gestald worden in onze ondergrondse parkeergarage.

Kan ik fietsen huren bij het hotel?
Fietsen kan je ter plaatse huren. Een halve dag komt op € 11, een hele dag op € 16. Fietsroutes kun je aan de receptie vragen.

Wat is het adres van het hotel?
Ons adres is Kustlaan 99 in 8380 Zeebrugge.

Hoe kan ik jullie contacteren bij vragen?
Via mail H8091@accor.com of telefoon 050/20.12.02

Vanaf welke leeftijd zijn kinderen betalend?
Kinderen zijn betalend vanaf 17 jaar.

Zijn er acties of promoties waarvan wij kunnen genieten?
Zeker! Check hiervoor zeker onze website www.ibisstyleszeebrugge.be

Voorzien jullie een extraatje bij speciale gelegenheden (vb. jubileum, verjaardag, Valentijn…)
We proberen onze gasten bij speciale gelegenheden altijd extra in de watten te leggen. Voor bijzondere verzoekjes kun je ons altijd een mailtje sturen (H8091@accor.com) of even bellen (050/20.12.02).

Kan ik een cadeaubon kopen?
Dat kan zeker. Hiervoor kun je terecht op onze website www.ibisstyleszeebrugge.be en klik door op ‘cadeaubon’.

Wat moet ik doen als ik na mijn verblijf iets vergeten ben bij jullie?
Als je iets vergeten bent na je verblijf, kun je ons altijd contacteren. Als we het verloren voorwerp terugvinden, sturen we dit op naar het gewenste adres. Let op, eventuele verzendingskosten zijn zelf te betalen.

Kan ik dezelfde kamer terug reserveren bij een volgend verblijf?
Je kunt steeds jouw voorkeur opgeven. Mits beschikbaarheid, geven wij steeds de gewenste kamer.

Groepen/B2B

Ik wil met een groep komen en heb meer dan 10 kamers nodig, is er dan een speciaal tarief mogelijk?
Een speciaal groepstarief is zeker mogelijk. Hiervoor kun je mailen naar H8091RE@accor.com

Zijn er vergadermogelijkheden in het hotel?
Ons hotel beschikt over verschillende polyvalente vergaderzalen met gratis wifi, audiovisueel materiaal en natuurlijk daglicht.

Ik wil een seminarie organseren, wat zijn de mogelijkheden?
Er kan een volledig seminariepakket op maat gemaakt worden. Een halve dag of een hele dag vergaderen, een seminarie met overnachting, alles is mogelijk. Ook op vlak van catering heb je verschillende mogelijkheden. Aarzel niet te mailen naar H8091RE@accor.com

Wat zijn de mogelijkheden op vlak van teambuilding?
We kunnen jouw teambuilding van A tot Z organiseren. Mail jouw wensen gerust door naar H8091RE@accor.com